Wednesday 2 January 2013

Bicara Rindu...

Assalamualaikum



Ermmmm....hati aku tiba2 rasa rindu pulak...tapi tak tau apa yg aku rindu sebenarnya...so mcm nak tulis pasal rindu...hehehee...( mengada2 betul ko ni lina ) rindu ni sebenanrnya taklah complicated sgt...terpulang pada kita mcm mana nak handle rindu tu kan...hehehee...coz bagi aku maksud rindu tu sangat meluas & mendalam....dan bagi aku juga rindu itu sesuatu perasaan yg unik yg TUHAN lahirkan dihati kita.

RINDU

sungguh aku rindu saat ini
tapi apa yg aku rindu?
hati tolong jelaskan pada aku perasaan rindu ini yg sebenar..
aku cuba menyelami hati sendiri
bertanya pada sang hati, apa yg cuba disampaikan

YA
aku rindu padamu TUHAN
utk mengadu & berbicara padamu
tentang apa yg tersurat didalam hati
tentang apa yg aku rasa
sebab aku tahu KAU adalah pendengar segala ceritaku
kerna hanya KAU yg boleh memahami segalanya.

YA
aku rindu padamu yg bergelar Suami
rindu sangat utk menatap wajahmu yg tenang
rindu menatap matamu yg selalu bersinar kasih
rindu kata2 yg ko zahirkan dari hati nurani mu
dan rindu semua yg ada pada dirimu.

YA
aku rindu pada sahabat & teman2 ku
aku rindu pada gelak ketawa mereka
aku rindu pada senda gurau mereka
aku rindu bila kau menangis dan ketawa bila bersama aku

YA
aku rindu masa silamku 
aku rindu zaman kecilku
aku rindu akan kenangan2 itu
aku rindu dgn semua yg pernah aku lalui sepanjang hidupku

YA
dan aku rindu juga masa hadapan ku
walau aku belum pasti jalan ceritanya
tapi aku akan cuba mengikut rentak jalan 
yang telah diaturkan utk aku

dan yg aku pasti semua ini akan menerbitkan rasa rindu 
dihati insan2 yg pernah hadir dalam hidup ku
bila aku sudah tiada bersama mereka...YA TUHAN KU.

RINDU itu tidak pernah mati
dalam hati kita sampai bila2.

maka terciptalah puisi rindu dari aku...utk semua yg membaca...TQ




No comments:

Post a Comment